Den lokale bedriften Toten Kjøtt med tilholdssted på Bøverbru er ikke snauere enn at de går inn som en av hovedsponsorene til NM på ski.
VÆR SÅ GOD: Hanne Brenden anbefaler gjerne Toten Kjøtts produkter og håper de vil falle i smak under NM.
Toten-bedriften omsetter for cirka 100 millioner i året, har omtrent 35 ansatte og hele Østlandet som nedslagsfelt.
- Vi ser for oss å tilby NM-burgere, NM-pløser og kanskje noe rundt spekemat også. Vi har mye prisbelønte pølser i vårt sortiment, så vi håper det vil falle i smak, sier daglig leder Jimmy Høgberget i Toten Kjøtt.
- Hvorfor gikk dere inn som hovedsponsor for ski-NM?
- Det er jo et stort, lokalt arrangement, men samtidig nasjonalt i den forstand at det sendes på NRK. Med nedslagsfelt der en tredel av landets befolkning bor, har vi vurdert at vi ønsker å benytte anledningen til å synliggjøre lokal mat.
Sammenliknet med en annen hovedsponsor, Equinor, stiller imidlertid Toten Kjøtt til daglig i «juniorklassa».
- Men det er jo gøy at ikke bare store, nasjonale bedrifter bidrar under et slik arrangement. Vi synes det er litt stas å stille i samme klasse under NM, sier daglig leder Jimmy Høgberget.
ความคิดเห็น